خلاصه بازار سه شنبه 26شهریور 92
نوشته شده توسط : مجید زارعی

خلاصه بازار

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۳

 

شاخص کل برای چهارمین بار در شش روز اخیر افزایش یافته و با رشد 1.2 درصدبه 60056.4 واحد رسیده است. بخش‌های شیمیایی و مالی تاثیر قابل توجه‌ای در این رشد داشته‌اند. به دلیل اختلال در عرضه اولیه پتروشیمی جم برای حساب های آنلاین، معاملات فرابورس تا ساعت 13:00 تمديد شده است.

گمانه زنی ها در ارتباط با کاهش محدودیت های بین المللی، موجب تقویت ارزش ریال شده است. هر دلار آمریکا با افت نزدیک به 2 درصد تا عصر امروز به 3070 تومان رسیده است.

طی همین مدت قیمت جهانی طلا به 1320 دلار رسیده که نسبت به عصر دیروز تقریبا بدون تغییر می‌باشد این در حالی است که دیشب تا 1303 دلار در هر اونس کاهش یافته بود. قیمت سکه با کاهش 1.3 درصد 960000 تومان معامله شده که با توجه به کاهش قیمت دلار فاصله قیمت محاسباتی کاهش یافته است.

قیمت هر متر مکعب گاز طبیعی تمامی مشترکان خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاهی و سی ان جی 10 تومان افزایش یافته است؛ پیش بینی می‌شود این میزان افزایش در قیمت گاز 1600 میلیارد تومان برای دولت درآمد داشته باشد. پیش از این نیز هزینه آبونمان به قبوض گاز اضافه شده و قیمت برق هم افزایش یافته بود.

بیشتر شرکت‌های شیمیایی افزایش یافته‌اند. 218 میلیون سهم پتروشيمی جم دربازار فرابورس و به قیمت 1490 تومان عرضه شده است. این شرکت تولید کننده اتیلن و پلی اتیلن می‌باشد و سه شرکت تاپیکو، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی و صندوق بازنشستگی کشوری سهامداران عمده آن هستند. هلدینگ خلیج فارس در ادامه روند افزایشی دو هفته اخیر با 2.6 درصد افزایش به 10074 ريال رسیده و با صف خرید بسته شده است.

افزایش قیمت بانک‌ها تاثیر زیادی در افزایش شاخص کل داشته است. بانک صادرات و سینا با صف خرید بسته شده‌اند. بانک سینا برای دومین روز افزایش یافته و به 1814 ريال رسیده است. گزارش مالی جدید بانک انصار نشان می دهد پیش بینی سود سال 92 این شرکت با توجه به افزایش سرمایه‌ 50 درصدی‌اش به 6 هزار میلیارد ريال نسبت به پیش بینی قبلی بدون تغییر 433 ريال بوده و در سه ماهه نخست سال 16 درصد از این میزان را پوشش داده است. سرمایه گذاری سایپا ضمن جبران افت روز گذشته در قیمت 1226 ريال با صف خرید بسته شده، حدود 52 درصد از سرمایه گذاری‌های شرکت در بخش خودرو و ساخت قطعات صورت پذیرفته است.

مخابرات ایران برای دومین روز پیاپی رشد کرده و با 3.11 درصد افزایش به 2318 ريال رسیده، حجم معاملات این نماد نزدیک به دو برابر متوسط یکماهه بوده است.

سرمایه گذاری البرز که از یکشنبه هفته قبل تا کنون بیش از 20 درصد رشد داشته، با رسیدن به 450 تومان متوقف شده. عرضه اولیه 10 درصد سهام تولید دارو در روزهای آتی انجام خواهد شد، این شرکت سود سال مالی 92 را با توجه به نرخ فروش محصولاتش را بر اساس آخرين نرخ‌های مصوب سازمان غذا و دارو در تیر امسال، 85 درصد بیشتر از سال 91 و مبلغ 1841 ريال اعلام نموده است. سرمایه گذاری البرز سهامدار اصلی این شرکت می‌باشد.

بیشتر خودروسازان افزایش قیمت داشته‌اند. ایران خودرو، سایپا و زامیاد با صف خرید بسته شده‌اند. ایران خودرو برای سومین بار در چهار روز اخیر افزایش یافته و به 1964 ريال رسیده است.

به گزارش تسنیم، با حکم یکه زارع مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، مهدی یونسیان سرپرست شرکت ایران خودرو دیزل شد؛ یونسیان در دوران مدیرعاملی یکه زارع در ایران خودرو دیزل، قائم مقام وی بوده و پیش از آن نیز به عنوان معاون تضمین کیفیت پارس خودرو مشغول بوده است.

-

جدول تغییرات قیمت:

- منبع: سامانه معاملاتی و تحلیلی مفیدتریدر5




:: موضوعات مرتبط: بورس وبازار سرمایه , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 شهريور 1392 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: